Index__ Forum__ Książka gości__ Teksty__ Galerie__ Prasa__ Projekt Rekord__ WSK Team__ Linki__ Administracja__ Motocykle WSK Toplista__
WSK 125 Cross by Astronauta
Czw, 5 Cze 03 - Astronauta
Na początku była ciemność (rodzice nie pozwalali
mi na żadne moto :(( ). Ale potem postanowiłem, że i tak będę
moto miał. Dogadałem się z kumplem co do garażowania, nie wiedziałem
jeszcze jakie moto bedzie, no ale cóż.



Pewnego letniego poranka stwierdziłem, iż czas najwyższy zacząć
wielkie poszukiwania maszyny. Wybór padł na motocykl marki WSK
125 ze względu na śmiesznie niskie ceny części do takowego wehikułu.
Mam kumpla, który był maniakiem motorków, ale nie miał do nich
cierpliwości i zrezynował z pasji motocyklisty. Posiadał on jednak
w swojej szopie Wueske, fakt, że jej stan nie był zadowalający
(brakowało: przodka, tylnego koła, kanapy i jednej szpilki w silniku).
Ale rewanżował mi się w cenie i chciał za wraka w sumie 20 zł.
Więc pomyślałem: "Czemu nie?". Wziąłem brata za fraki
i pojechalismy po moto samochodem. Zapłaciłem za nią i wpakowałem
do naszego kombiaka. I tu się zaczyna cała przygoda. Ja wielki
maniak motocykli enduro i cross pomyślałem sobie, że właśnie na
taki styl przerobię Wuesiankę.



A oto zmiany jakie uczyniłem:



Rama:



Wyciąłem cały praktycznie tył motocykla, bo mi nic w nim nie odpowiadało.
Nie było mocowania na błotnik i boczne osłonki. Wynalazłem więc
na strychu parę rurek stalowych 0.5 cala i to własnie one były
podstawą konstrukcji. Zrobiłem z nich wsporniki, żeby rama się
nie połamała i musiałem z nich również zrobić stosowne przedłużenie.



Silnik:



W silniku dużo się nie grzebałem. Wymieniłem wszystkie szpilki
wraz z nakrętkami i splanowałem głowicę. Tłok oraz pierścienie
też wymieniłem. Jednak po szaleńczej jeĽdzie po żwirowni okazało
się, iż cewka zapłonowa została kompletnie spalona i także poszła
do wymiany. Zlikwidowałem luzy na przerywaczu i zainstalowałem
zgaszanie motocykla.



Zawieszenie:



Przednie teleskopy zostały zamontowane od znanego motocykla JAWA
350 :))) co dało niezły efekt podwyższenia. Przedni błotnik jest
natomiast starym kwadratowym tylnym botnikiem od innego modelu
WSK 125. Co do tylnego zawieszenia, to miałem sporo zabawy :))
Kupiłem od kolesia opone crossową i postanowiłem do niej przerobić
zawieszenie tylne, a żeby nie było za łatwo chciałem zamontowac
centralny amortyzator. Opona kostkowa była za duża i nie mieściła
mi się w wahaczu. Odkupiłem od kolegi drugi wahacz i zespawałem
dwa do kupy, co mi dało jakieś 10cm dodatkowej długości na przyspawanie
belki od centralnego amorka. Z amortyzatorami było różnie. Kombinowałem
jak się dało, aby uzyskać jak nalepszy efekt. Początkowo były
to 4 amortyzatory - 2 od WSK i 2 od motorynki. Ale po niedługiej
eksploatacji okazało się, że niezdało to egzaminu. Pomyślałem
więc o zastosowania amorka samochodowego. Amortyzator od Fiata
Tempry był idealny, poza paroma brakami. Wsadziłem parę gum od
Mercedesa i sprężyne od WSK-i i już było idealnie. Wszystko skręciłem
do kupy i tak szaleję do dzisiaj.



Ale jako że człowiek zawsze chce mieć więcej niż ma :)) zakupiłem
już sobie silnik od WSK 175. Jestem teraz w trakcie jego modernizacji
i składania. Postawiłem również na zmianę ramy. Mam już materiały,
ale poszukuję giętarki. Jak pospawam ramę i złożę silnik, to zrobię
dokładne foto obu Wuesek i prześlę na stronkę.



Pozdrowienia dla wszystkich WSK-rajderów

astronauta

Zobacz inne galerie motocykli przerobionych:
WSK cross 175
WSK 125/175 S-32
WSK 125 Karola
Military WSK
WSK 125 cross Rydza
WSK custom 125
WSK 175
WSK enduro Sagan/WSKBOY
WSK 125 HCS
WSK Enduro by Joint
WSK cross 175




Wto, 30 Maj 17. Odwiedzono nas 1473759 razy. Na stronie jest 2 osób.
© 2001-2004 by theBaldOne